Overweegt u om de klantenservice van uw webshop uit te besteden? Een goede klantenservice zorgt voor een betere relatie met uw klanten. Tevreden klanten kopen niet alleen meer, maar zorgen ook voor positieve mond-tot-mond reclame: een win-winsituatie, dus! Door de klantenservice van uw webshop uit te besteden, profiteert u van kostenbesparing en optimaliseert u de klanttevredenheid van uw organisatie.
In dit artikel bespreken we een aantal redenen voor het uitbesteden van klantcontact en leggen we uit hoe het precies werkt.
Waarom klantenservice webshop uitbesteden?
Een goede klantenservice is belangrijk. Volgens een onderzoek van Zendesk gaf 57% van de ondervraagden aan dat hun klantenservice de belangrijkste reden was om trouw te blijven aan een merk. [1] De klantenservice van een webshop uitbesteden aan een callcenter is een goede manier om uw service te verbeteren, en u wint ook nog eens meer tijd.
- Kostenbesparing
Outsourcing helpt bij het besparen van kosten. U hoeft namelijk geen werknemers op te leiden en bespaart hierdoor op trainingen en salarissen.
- Expertise en kennis
Het uitbesteden van de klantenservice zorgt voor een verbetering van service. Externe bureaus hebben jarenlange ervaring, komen zelfverzekerd over aan de telefoon en weten precies hoe zij om moeten gaan met verschillende reacties.
- Flexibel
Komt er een drukke periode aan? Een groot voordeel van klantenservice uitbesteden is de flexibiliteit. Zo kunt u opschalen wanneer nodig, maar ook afschalen. U past de bezetting volledig aan naar de situatie.
Alle klantenservice oplossingen
Er zijn diverse klantenservice oplossingen, zodat we uw klanten altijd de juiste hulp kunnen bieden. Een veelzijdige aanpak zorgt namelijk voor een grotere klanttevredenheid.
Telefonie
Een telefonische klantenservice is onmisbaar, vooral bij complexe vragen of problemen. Door telefonie uit te besteden aan getrainde medewerkers zorgt u ervoor dat klanten snel en professioneel worden geholpen.
Chat
Chat is een snelle manier om klanten te ondersteunen bij vragen en problemen. Bovendien is het eenvoudig te integreren in uw webshop en draagt het bij aan een betere gebruikerservaring.
E-mail klantenservice is ideaal voor zaken die gedetailleerde uitleg ervaren. Ook kan het ter ondersteuning van telefonische klantenservice worden ingezet.
Hoe werkt klantenservice webshop uitbesteden?
Klantenservice webshop uitbesteden aan Strongbow CC biedt meerdere voordelen. Aan de hand van uw wensen en behoeften selecteren we de passende klantenservice oplossingen. Wij gaan op zoek naar de meest geschikte kandidaten en zorgen voor een goede voorbereiding op de werkzaamheden.
Elke medewerker staat onder leiding van een van onze supervisors die direct communiceert met de opdrachtgever. Zo zorgen we altijd voor korte lijnen. Bovendien kunt u altijd op- en afschalen en zijn er geen opstartkosten.
Kies voor Strongbow CC en bespaar tot 50% aan loonkosten
Het uitbesteden van de klantenservice van uw webshop biedt meerdere voordelen, waaronder kostenbesparing en een verbetering van de service. Door samen te werken met Strongbow CC in Suriname kunt u wel tot 50% aan kosten besparen. De kwaliteit van onze klantenservice is vergelijkbaar met Nederlandse callcenters, alleen liggen de loonkosten lager. Uiteraard spreken alle medewerkers goed Nederlands. Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Veel gestelde vragen over klantenservice webshop:
Wat kost klantenservice webshop uitbesteden?
U kunt tot wel 50% aan loonkosten besparen door de klantenservice van uw webshop uit te besteden. Vul het offerteformulier in en ontvang een duidelijke prijsindicatie.
Wanneer is de klantenservice van Strongbow CC bereikbaar?
Wanneer we de klantenservice van uw webshop overnemen, is deze bereikbaar wanneer u dit wilt. We maken afspraken over de openingstijden van de klantenservice en kunnen een antwoordservice implementeren. Zo krijgen uw klanten ook reactie buiten uw kantooruren.
Wat gebeurt er met de gegevens van klanten?
Wij bieden een veilige en betrouwbare omgeving voor bedrijfs- en klantgegevens. We hebben uitgebreide maatregelen geïmplementeerd om de veiligheid van uw gegevens te waarborgen en voldoen aan alle wet- en regelgeving.
Bronnen:
[1] https://www.zendesk.nl/blog/zendesk-customer-experience-trends-report-2020/