Klantenservice uitbesteden? 5 tips voor succesvol outsourcen

Nu uw klanten steeds meer online zaken doen is het eerste contact dat zij met uw bedrijf hebben vaak het contact met de klantenservice. Daarmee is deze afdeling het visitekaartje van uw onderneming. Natuurlijk maakt u een eerste indruk maar één keer. Daarom geven wij u 5 tips om dit visitekaartje zo professioneel mogelijk te maken. Het uitbesteden van uw klantenservice naar Suriname is daarbij een onbekende, maar erg interessante optie. Dat leggen wij uit.

1. Klantenservice uitbesteden zorgt voor focus

Als ondernemer wilt u zich focussen op uw kerntaken. Tenzij u een professionele klantenservice biedt zal het optimaal functioneren van het klantencontactcentrum voor u geen kerntaak zijn. Wanneer u deze taak overlaat aan specialisten kunt u zich focussen op uw specialisme en de verkoop daarvan.

Als u besluit om gebruik te maken van ons klantcontactcenter in Suriname is de klantenservice in handen van professioneel opgeleide medewerkers die ervoor zorgen dat uw klanten worden geservicet zoals u dat graag wilt.

2. Bereikbaar wanneer de klant u nodig heeft

Wanneer u het klantencontact in eigen beheer houdt bent u vaak gebonden aan de openingstijden van uw bedrijf. Daarbij kunnen veel bedrijven maar een beperkt aantal medewerkers ter beschikking stellen voor klantencontact. Dit zorgt ervoor dat uw klanten u niet optimaal kunnen bereiken en dat gaat uiteraard ten koste van de klantbeleving.

Door outsourcing van uw klantenservice naar Suriname kunt u het tijdsverschil optimaal benutten. Onze kantoren zijn ’s nachts (Surinaamse tijd) geopend zodat wij uw klanten tijdens reguliere Nederlandse openingstijden kunnen servicen. Doordat de Nederlandse kantoortijd tijdens de Surinaamse middag eindigt zijn wij langer open. Dit betekent dat uw klanten ook na Nederlandse kantoortijd bij ons terecht kunnen.

Daarnaast zorgen wij voor het vervoer van onze medewerkers van en naar onze bedrijfslocatie. Daardoor bent u ervan verzekerd dat de klantenservice tijdig operationeel is.

Tot slot kunnen wij flexibel opschalen en afschalen zodat wij piekdrukte en de groei van uw onderneming makkelijk op kunnen vangen.

3. Nederlandse zorg voor uw klanten

Natuurlijk wilt u dat uw klanten de service krijgen die zij in Nederland gewend zijn.

Door de culturele overeenkomsten tussen Nederland en Suriname zijn wij in staat de Nederlandse manier van (zaken) doen natuurlijk te integreren in ons werk. Daarnaast zorgen wij ervoor dat onze medewerkers foutloos Nederlands spreken en schrijven, maar ook de noodzakelijke Nederlandse spreektaal kennen om uw klant zo authentiek mogelijk van dienst te zijn.

4. Profiteren van betrouwbare IT

Het is belangrijk dat uw klanten uw klantcontactcenter makkelijk en snel kunnen bereiken. Ook op dat gebied is Suriname inmiddels een goed alternatief.

Momenteel legt men in Suriname in hoog tempo glasvezel aan. Bedrijven komen hierbij als eerste aan de beurt. Wij beschikken dan ook over een razendsnel netwerk waardoor de internetverbinding snel, stabiel en betrouwbaar is.

Door gebruik te maken van VOIP is onze telefonische bereikbaarheid al even betrouwbaar. Daarmee bent u ervan verzekerd dat uw klanten u snel, professioneel en eenvoudig kunnen bereiken als u uw klantenservice wilt outsourcen naar Suriname.

5. Outsourcing klantenservice naar Suriname levert geld op

Omdat iedere ondernemer gefocust is op een zo rendabel mogelijk bedrijf mogen we de financiële kant niet vergeten te bespreken. Het uitbesteden van uw klantenservice naar Suriname kan namelijk zeer rendabel zijn.

Door de lagere gemiddelde lonen in Suriname kunnen wij u onze professionele diensten en hoog geschoolde medewerkers aanbieden tegen zeer aantrekkelijke tarieven. Daarbij zijn besparingen van 30% of meer eerder regel dan uitzondering. Bent u benieuwd hoeveel u kunt besparen met het uitbesten van uw klantenservice aan ons klantcontactcenter in Suriname? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Dit is wellicht een mooie gelegenheid om andere diensten zoals BPO in Suriname, het uitbesteden van de boekhouding in Suriname of mogelijkheden voor uw callcenter in Suriname te bespreken. Wij kijken ernaar uit kennis met u te maken!