Overweegt u om uw klantenservice uit te besteden? Of bent u op zoek naar een virtuele assistent? Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om werkzaamheden uit te besteden naar Suriname. Outsourcen naar Suriname biedt meer voordelen dan uitbesteden naar India, Zuid-Afrika of andere landen. Dit komt doordat de voertaal in Suriname Nederlands is. Dit zijn de grootste voordelen van uitbesteden naar Suriname.
De 5 grootste voordelen
Door uw klantenservice, dataverwerking of boekhouding uit te besteden naar Suriname profiteert u van de volgende voordelen.
1. Kostenbesparing: wel tot 50%
De lonen liggen in Suriname simpelweg een stuk lager dan in Nederland. Daarom kan het voor uw bedrijf aantrekkelijk zijn om bepaalde werkzaamheden uit te besteden naar Suriname. U kunt wel tot 50% besparen op kosten in vergelijking met het zelf uitvoeren van het werk of het uitbesteden van werkzaamheden in Nederland of België.
Bovendien hoeft u zich geen zorgen te maken over de kwaliteit; alle medewerkers zijn goed opgeleid en betrokken bij uw bedrijf.
2. Nederlands is de voertaal in Suriname
Een van de grootste voordelen van uitbesteden naar Suriname is dat de medewerkers gewoon Nederlands spreken. In Suriname is Nederlands namelijk de voertaal. Dit betekent dat alle medewerkers de taal goed spreken en uitstekende schrijfvaardigheden hebben.
Omdat Surinamers Nederlands spreken en begrijpen, kiezen veel Nederlandse en Belgische bedrijven om hun klantenservice uit te besteden naar Suriname.
3. Werktijd verlengen
Suriname ligt in een andere tijdzone dan Nederland. In de winter is er vier uur tijdsverschil met Nederland, en in de winter vijf. Nu denkt u misschien dat dit een nadeel is, maar het is juist een voordeel. Waar de Nederlandse werknemers om 17:00 uur stoppen met werken, kunnen de Surinaamse medewerkers nog een aantal uren door. Dit betekent dat u de werkdag als het ware verlengt, zonder veel kosten te maken. Ideaal voor telefonische klantenservice en callcenters!
4. Bekend met de Nederlandse cultuur
Surinamers zijn bekend met de Nederlandse cultuur. Dit komt deels door het koloniale verleden van Suriname en Nederland, maar ook doordat zij veel familie hebben wonen in ons kikkerlandje. Daarnaast komt het steeds vaker voor dat mensen met een Surinaamse achtergrond vanuit Nederland (weer) naar Suriname verhuizen.
Doordat Surinamers Nederlands spreken en bekend zijn met de cultuur, kunnen zij de Nederlandse klant beter begrijpen. En dit is natuurlijk heel belangrijk tijdens het uitvoeren van werkzaamheden.
5. Voldoende goed opgeleid personeel
De mensen in Suriname zijn over het algemeen hoog opgeleid en hebben kennis van verschillende bedrijfsprocessen, waaronder dataverwerking en het monitoren van social media. Daarnaast is de bevolking multicultureel en staan de mensen bekend als harde werkers.
Waarom uitbesteden naar Suriname via Strongbow CC?
Overweegt u om werkzaamheden uit te besteden naar Suriname? Of het nu gaat om het uitbesteden van telefonische klantenservice of u op zoek bent naar een voordelig callcenter: Strongbow Contact Centers is al sinds 2007 dé partner in Paramaribo voor bedrijven in Nederland en België.
Wanneer u kiest voor outsourcing via Strongbow CC, kunt u dit beschouwen als een uitbreiding van uw team. Deze extra afdeling werkt niet vanuit uw eigen locatie, maar vanuit Suriname. U kunt echter wel rekenen op dezelfde betrokkenheid en professionaliteit als die van uw eigen team. Bovendien hebben wij accountmanagers in Nederland en België die u graag meer vertellen over de voordelen van uitbesteden naar Suriname via Strongbow CC.