Uw bedrijf groeit. Uw personeel heeft het steeds drukker en u beschikt simpelweg niet meer over de capaciteit om alle telefoontjes direct te beantwoorden. Zonde, want klantcontact is een van de belangrijkste aspecten van het runnen van een succesvol bedrijf. Wanneer klanten niet direct te woord worden gestaan, kan dit leiden tot een slechte reputatie. En niet onbelangrijk: het verlies van klanten. Om dit te voorkomen kiezen steeds meer bedrijven voor het uitbesteden van de telefonische antwoordservice.
Wat is een antwoordservice?
Een antwoordservice is geen antwoordapparaat, het is een dienst waarbij externe medewerkers de telefoongesprekken voor een bedrijf beantwoorden. De telefoon wordt opgenomen door echte mensen; het blijft dus nog steeds persoonlijk. De medewerkers van een telefoondienst zijn getraind in klantenservice en krijgen informatie over uw bedrijf. Zo kunnen ze onder andere:
- Veelgestelde vragen beantwoorden, bijvoorbeeld over levertijden
- Doorverbinden naar de juiste persoon of afdeling
- Terugbelverzoek aanmaken
Veel groeiende bedrijven kiezen ervoor om een externe telefonische antwoordservice in te zetten om hun personeel te ontlasten. Het is simpelweg niet meer mogelijk om zelf de communicatiekanalen te managen.
Voordelen van telefonische antwoordservice
Een telefonische antwoordservice biedt diverse voordelen, voor uw bedrijf, maar ook voor uw klanten.
Altijd bereikbaar
Een telefonische antwoorddienst is bereikbaar wanneer jij dit wilt; ook in de avonden of weekenden.
Door de telefoondienst uit te besteden naar Suriname kunt u maar liefst 5 uur toevoegen aan een werkdag. Het is daar namelijk 4 of 5 uur vroeger dan in Nederland. Wanneer de werkdag in Nederland eindigt, is deze in Suriname nog volop bezig. Hierdoor kunt u uw klanten ook te woord staan buiten kantooruren.
Personeel ontlasten
We zien het vaak in de praktijk: medewerkers die de hele dag door telefoontjes opnemen. Hierdoor komen zij eigenlijk niet aan hun gewone taken toe. Door een telefoondienst in te schakelen, kunt u uw personeel (en uzelf) ontlasten zodat zij zich kunnen richten op waar ze echt goed in zijn.
Schaalbaar
Het fijne aan een externe antwoorddienst is, is dat deze schaalbaar is. Staat er een drukke periode voor de boeg? Dan verhoogt u de capaciteit. Is het daarna weer wat rustiger? Dan kunt u eenvoudig afschalen. Deze schaalbaarheid is lastig wanneer u intern een medewerker voor het beantwoorden van telefoontjes aan moet stellen.
Klanttevredenheid verhogen
Niets is zo vervelend als tijden in de wacht staan. U wilt snel geholpen worden en niet minuten lang te hoeven wachten. Met een antwoordservice worden alle telefoontjes snel opgenomen en wordt iedere klant professioneel te woord gestaan. Bovendien zult u geen enkel belangrijk telefoontje meer missen.
Kosten besparen
Tot slot, een van de grootste voordelen van een telefonische antwoordservice is dat u een hoop kosten kunt besparen. U hoeft zelf geen medewerkers aan te nemen of op te leiden.
Antwoordservice uitbesteden naar Suriname
Wilt u uw antwoordservice uitbesteden? Of u nu graag extra goed bereikbaar wilt zijn in drukke periodes of nog niet over de capaciteit beschikt om een nieuwe medewerker aan te nemen: Strongbow CC helpt u graag! Onze medewerkers werken vanuit een callcenter in Suriname en zijn flexibel in te zetten. Ze spreken vloeiend Nederlands en hebben jarenlange ervaring in de klantenservice branche. Meer weten over Strongbow CC of de voordelen van een telefonische antwoordservice? Neem contact op of vraag een offerte aan.
Veel gestelde vragen over telefonische antwoordservice
Voor welke bedrijven is een antwoorddienst geschikt?
Een antwoordservice is geschikt voor bedrijven van elke omvang die hun bereikbaarheid willen verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan makelaars, webshops en fysiotherapeuten.
Is een antwoordservice beschikbaar buiten kantooruren?
Ja, medewerkers zijn vaak 24/7 beschikbaar. U kunt uw klanten dus ook buiten kantooruren en in weekenden te woord staan. Met Strongbow CC is het mogelijk om uw werkdag tot wel 5 uur te verlengen!
Zijn de gegevens van mijn klanten veilig?
Een antwoordservice voldoet aan alle beveiligings- en privacyregels om de gegevens van uw bedrijf en uw klanten te beschermen.